Prop del 50% de propietaris no es va preparar per a l’arribada de la seva mascota a casa

hi@gassiotllobet.com Jul 15, 2021 Uncategorized @ca 0

Royal Canin, companyia referent en salut a través de la nutrició per a gats i gossos, presenta l’estudi ‘Mascotes i propietaris: la importància de tenir cura dels primers moments junts’. Aquest informe busca aprofundir en com és l’arribada a la llar dels animals de companyia, posant en valor la necessitat de cuidar cada detall amb el cadell o gatet des del primer moment per garantir el seu benestar i correcte desenvolupament.

 

Així, tot i la rellevància d’aquestes primeres vegades amb la mascota, prop del 50% dels enquestats ha indicat no haver realitzat cap tipus de preparació prèvia a l’arribada del seu gat o gos a la seva família.

 

Una dada que s’incrementa a mesura que ho fa també l’edat dels propietaris, aconseguint un màxim del 69,8% entre els enquestats de 55 anys o més. Aquells que sí consideren que van realitzar algun tipus de formació prèvia, van recórrer a Internet o xarxes socials com a font (24,4%) o van consultar amb el veterinari (19,4%)

 

En aquest sentit, els enquestats reconeixen que van cometre certs errors quan la seva mascota va arribar a la seva família. En concret, un 23,3% dels enquestats considera que va fallar en tot el relacionat amb l’educació del seu animal de companyia, dada que destaca especialment entre els propietaris de gossos.

 

Prop d’un 14% creu haver comès errors en la socialització de la seva mascota i, aproximadament, un 12% pensa que va fallar en el que té a veure amb l’alimentació del seu gatet o cadell. Un percentatge menor considera haver comès errors en temes de salut per no haver acudit al veterinari des del principi, entre els quals destaca el 10% dels propietaris de gats.

UN 51% CONSULTA AL VETERINARI ELS DUBTES

Royal Canin explica que una vegada que la mascota ja està incorporada a la llar, gairebé el 51% dels enquestats afirma consultar al seu veterinari els dubtes d’educació, salut i alimentació del seu nou company de vida. Una figura que juga un paper fonamental: 6 de cada 10 enquestats considera el veterinari un aliat clau per garantir el benestar del seu animal de companyia.

Els enquestats deixen clar que cuidar l’alimentació dels seus gossos o gats és un tema fonamental per a ells. Així, 8 de cada 10 indica que és un factor molt important per les seves mascotes a l’hora de prevenir malalties o problemes nutricionals, i en general, per a la seva salut. Un aspecte de què tracten de ser conscients des de l’inici de la convivència amb l’animal i que apliquen al llarg de la seva vida.

En aquest sentit, a l’hora de triar un aliment per a la mascota, un 48,2% dels enquestats busca que sigui de qualitat i prop d’un 22% que estigui elaborat seguint criteris científics. Molt per sota queden aspectes com el preu, rellevant tan sols per al 3,2%.

COM LES MASCOTES MILLOREN LA VIDA DE LES PERSONES
“Està clar que les mascotes arriben a la vida de les persones per revolucionar-, això sí, de manera positiva”, afirma Royal Canin. Així, 6 de cada 10 enquestats considera la seva mascota com un membre més de la família; i més d’un 23% indica que un animal de companyia suposa un esforç que està totalment compensat per tot el bo que aporta al nucli familiar. En aquest sentit, el principal motiu per a la seva incorporació a la llar és l’amor i afecte cap als animals (57,5%).

Per descomptat, l’arribada d’un animal de companyia sigui un gat o un gos, suposa canvis i moments d’adaptació. Prop d’un 40% indica que, des de la incorporació de la mascota, realitza més activitats a l’aire lliure. A més, prop del 60% dedica al seu gat o gos 3 hores al dia (34,7%) o més (22,8%).

Uns hàbits que, òbviament, s’han vist influïts per l’actual crisi sanitària: aproximadament un 32% ha adaptat rutines de passejos i jocs amb les seves mascotes a causa de les restriccions horàries; prop d’un 23% ha emprat més temps en l’educació, salut i alimentació de l’animal; i al voltant d’un 20% afirma “haver consentit més” al seu gat o gos.

 

 

Article original