La botiga perfecta: incrementar la rotació de productes

hi@gassiotllobet.com Apr 08, 2021 Uncategorized @ca 0

La rotació del producte a la botiga consisteixen en la renovació de l’estoc periòdicament i en distribució tenint en compte les zones fredes i calentes de l’establiment.

Les zones fredes són les àrees més allunyades de la porta i en què tot just arriben clients, com darrere de les columnes, els racons o cantons.

Les zones calentes són els punts més transitats i solen estar a la banda de l’entrada, al costat de les caixes, taulells, provador, etc.

Així mateix, hi ha diferents nivells de rotació del producte: alta, mitja i baixa rotació.

Rotació alta
Es tracta dels productes de primera necessitat. Un bon exemple d’això és com els supermercats col·loquen el pa al fons de l’establiment perquè té una rotació molt alta i, com el fons de la botiga és una zona freda, aconseguí enrere públic cap a ella.
En el cas d’una botiga de moda, col·locaríem les peces bàsiques a la zona freda.

Rotació mitjana
Aquí s’agrupen els productes que per preu poden tenir una bona sortida, però que no són de primera necessitat i els ubicaríem a la zona intermèdia entre la zona freda i calenta de la botiga.

Rotació baixa
Són els ARTICLES MÉS cars de la botiga i, a menuda, és necessari l’assessorament dels venedors perquè el client es decideixi a comprar-los. Com ens interessa mostrar-los, han de ser exposats a la zona de major trànsit, la zona calenta de la botiga.

Des de Centauro us oferim un servei d’assessorament personalitzat per aconseguir un espai més rendible, la botiga perfecta. Consultada amb el vostre gestor comercial habitual per a més informació.

Avui, repassem alguns consells bàsics per convertir el vostre espai a la botiga perfecta.

Pensar com pensa el client

Hi ha moltes investigacions sobre els patrons de compra i què motiva els consumidors a comprar. Què compraries, en quins productes et fixaries o a quines zones de la botiga aniries si fossis un client que entra per primera vegada?

Preu al punt de venda

En el punt de venda cal utilitzar preus que venguin. Quins són aquests preus que venen? Els preus acabats en 9 o 99 funcionen especialment bé. Un estudi de la Universitat de Chicago va demostrar que l’ús de preus acabats en 9 fa que el producte sembli més barat i més atractiu de comprar.

Packaging

Un estudi va trobar que el 69% dels compradors considera que l’embalatge del producte és un factor influent en la seva decisió de compra. Elements com el color, el disseny de l’envàs i la innovació de l’embalatge tenen un fort efecte en la probabilitat de compra de consumidor.

Estacionalitat

Sí, per a molts sectors, la despesa de les vacances d’hivern, especialment la temporada de Nadal, és astronòmic comparat amb la resta de l’any. Però hi ha altres festius que impulsen la venda en el punt de venda minorista, com els tradicionals «tornada a l’escola», el Dia de la Mare / Pare, Setmana Santa, Sant Valentí o les noves dates assenyalades com Halloween, Black Friday o Ciber Monday .

Visibilitat del producte

L’ús d’elements de senyalització en el punt de venda com topers, banners, separadors, expositors, gràfics a terra (floorgraphic), publicitat als carrets de la botiga, etc. també ajuden a encoratjar l’impuls de compra per part del consumidor.

Promocions

Els descomptes i ofertes poden tenir un gran impacte en els hàbits de consum dels consumidors. Una investigació de Deloitte va demostrar que el 54% dels consumidors en la categoria d’aliments i begudes no alcohòliques compren productes que estan en promoció davant d’un 35% que es mantenen lleials a les marques que compren habitualment, independentment que productes similars estiguin en promoció.

Per ser clients de la comunitat Centauro Gold, disposeu d’un servei d’assessorament per fer l’espai de la vostra botiga un lloc amb alta rotació. Consulteu amb el vostre gestor comercial habitual per a més informació.